Вторник, 21.11.2017, 15:28
Кафедра русской филологии и перевода МГУ
| RSS
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск по сайту · RSS ]
Страница 1 из 11
Архив - только для чтения
Форум » Интернет-конференция "Актуальные проблемы славистики 2012" » Секция 5. Массовые коммуникации: лингвокультурологический аспект » «ИСТИННЫЙ ХОЗЯИН» ТА «ДОМ СОВЕТОВ»: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ... (Жукова Катерина Олександрівна)
«ИСТИННЫЙ ХОЗЯИН» ТА «ДОМ СОВЕТОВ»: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ...
AdminДата: Воскресенье, 11.03.2012, 01:34 | Сообщение # 1
Админ
Группа: Администраторы
Сообщений: 167
Репутация: 103
Статус: Offline
Жукова Катерина Олександрівна,
студентка Маріупольського державного університету (Україна)



«ИСТИННЫЙ ХОЗЯИН» ТА «ДОМ СОВЕТОВ»: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ТЕМАТИЧНОЇ СПРАМОВАНОСТІ ВИДАНЬ


Існує дуже багато класифікацій друкованих видань. За тематикою їх поділяють на універсальні та спеціалізовані. «Універсальні – ті, які пишуть «потрохи про все», не особливо заглиблюючись у деталі. На Заході їх прийнято називати виданнями загального напрямку» [5, с. 13]. Читацька аудиторія у таких видань досить різноманітна.
Серед численних інформаційно-рекламних, бульварних, розважальних та політизованих видань «особливе місце посів спеціалізований друк – невід'ємна частина будь-якої галузі, націлена на інформаційне обслуговування специфічних інтересів аудиторії, що вирішує її конкретні завдання» [1, с. 80]. Це – інша група. Тут джерелом інформації є якась певна сфера знань, галузь промисловості, вид послуг. «Статті, що публікуються в таких виданнях, більш глибокі та професійні. І навіть якщо тут з'являється повідомлення про якусь «сторонню» подію, воно неодмінно висвітлюється з точки зору вузькопрофесійного підходу» [5, с. 14]. Коло читачів у цих видань окреслено досить чітко: як правило, вони адресовані людям, що мають якесь відношення до даної конкретної сфері діяльності.
Дослідженню спеціалізованих видань і проблем їх класифікації та типології присвячені роботи А. І. Акопова, Є. В. Ахмадуліна, А. Г. Бочарова, І. І. Засурського, Є. А. Корнілова, А. І. Станько, В . В. Тулупова, і багатьох інших науковців.
Тираж спеціалізованого видання, як правило, набагато менше, ніж у універсального, однак він досить стабільний. «Мінуси такого виду преси в тому, що деякі рекламодавці абсолютно не будуть їм зацікавлені, і багато людей ніколи не дізнаються про його існування. Плюси – видавцеві не доведеться витрачати гроші на дорогі маркетингові дослідження та рекламні кампанії, він будете з самого початку напевно знати, хто його читач і яка інформація йому потрібна» [2].
Вважається, що спеціалізована преса – явище в журналістиці другого порядку. Масові газети універсального типу («все і для всіх») грають головну роль в орієнтації читача в соціумі. Спеціалізовані ж видання задовольняють інтереси аудиторії в додатковій інформації, розрахованої на статеві особливості аудиторії та її відмінні інтереси в різних сферах життєдіяльності. «Тому у світовій практиці (в основному в західних країнах) преса універсальна мешкає на газетних шпальтах, спеціалізована ж – під журнальними обкладинками» [3, с. 191].
Однак у системі журналістики країн пострадянського простору склався такий феномен, коли більша частина спеціалізованої преси функціонує не в журнальній, а газетній формі. У цьому сенсі спеціалізовані газети представляють якийсь типологічний прошарок, що займає нішу між універсальними газетами та спеціалізованими журналами. «У деяких рисах ця структура була породжена радянською системою журналістики. Але сам феномен спеціалізації газет за соціально-демографічними і проблемно-тематичними напрямками не тільки зберігся, але й типологічно значно розширився» [4]. Газета прекрасно адаптується до навколишньої дійсності, намагається знайти спільну мову з будь-якою аудиторією, що робить її «найкомпроміснішим» з усіх видів ЗМІ.
Спеціалізована газета має ряд відмінностей від журналу аналогічної тематики. Перш за все, це періодичність виходу (газета виходить частіше), а відповідно, більша оперативність інформації, що міститься в ній, сам характер подачі матеріалів – більш стислий, без можливості розміщення розлогих коментарів та висновків.
Для типологічного аналізу спеціалізованих газет Ю. М. Черніговська виділяє такі соціальні функції в порядку їх пріоритетності [4]:
1) оглядова, аналітична, просвітницька;
2) довідково-консультаційна, рекламна;
3) розважальна;
4) документування, мобілізаційна, контактна.
Маріупольські видання «Истинный Хозяин» та «Дом советов»  це приклади спеціалізованих видань. Вони були створені як додатки до інших газет: «Истинный Хозяин» – до «Ильичевца», «Дом советов» – до «Приазовского рабочего».
У квітні 2006 року побачила світ газета «Дом советов». Тематична спрямованість вказана у слогані: «Советы на все случаи жизни». Газета виходить два рази на місяць і розповсюджується по всій території України. Її обсяг – 52 сторінки формату А-4. Постійні рубрики газети: «Мой дом» пропонує корисну інформацію з облаштування будинку та квартири, дає практичні поради з оформлення, робить огляд сучасних напрямків у дизайні інтер’єру; в рубриці «Ваш сад и огород» містить короткі рекомендації для садівників і городників, приділяє увагу кімнатним та садовим рослинам; матеріали підборки «Приятного аппетита» розкривають секрети кулінарії та розповідають про здорове харчування; «Моя семья» представлені до уваги поради для покращення сімейного добробуту; «Здоровье и долголетие», «Рецепты здоровья» та «Копилка народных рецептов» радять, як зберігати здоров’я та красу, пропонують рецепти для догляду за собою; поради спеціалістів з виховання та догляду за домашніми тваринами, консультації ветеринарів – це матеріали рубрики «Домашние любимцы»; «Сделай сам» – розділ присвячений ефективним прийомам роботи з новими матеріалами та технологіями, оснащенню домашньої майстерні; «Автошкола» та «Рыбак рыбака» присвячені автолюбителям та рибалкам. Закінчують номери газети різноманітними гороскопами.
Теми, на які робить акцент газета «Истинный Хозяин», вказані на обкладинці кожного номера: «Права потребителя. Дом. Сад. Огород. Кулинария. Психология. Юмор». Виходить газета щотижня по четвергах на 16 сторінках формату А-4. Діапазон рубрик досить великий (всього їх понад 30). Постійні рубрики: «Азбука потребителя» – це «компас» у світі товарів та послуг; «Грядка за грядкой» розкриває секрети родючості; «Зеленый оазис» присвячений декоративним рослинам, садовому дизайну; «Домострой» знайомить з сучасними матеріалами, технологіями будівництва та оздоблення; рубрика «Автополоса» створена для автолюбителів; в рубриці «Копилка идей» можна дізнатися, як створюються нестандартні рукотворні роботи; як змінити дизайн свого будинку розповідається в рубриці «Интерьер»; «Хозяину на заметку» містить корисні поради з ведення господарства; «Зверье мое»  рубрика про домашніх улюбленців та особливості догляду за ними; рубрика «Кулинарная энциклопедия» відкриє таємниці приготування незвичайних і простих страв; «Хуторок»  розважальна сторінка, гумор тощо. Тільки з поточного року газета виходить під назвою «Истинный Хозяин», а до цього сім років існувала як «Ильичевец-Хозяин».
Видання «Истинный Хозяин» та «Дом советов» дуже схожі за своєю тематичною спрямованістю. Деякі рубрики можна назвати подібними: «Хозяину на заметку», «Домострой» та «Сделай сам»; «Зеленый оазис», «Грядка за грядкой» та «Ваш сад и огород»; «Кулинарная энциклопедия» та «Приятного аппетита»; «Зверье мое» та «Домашние любимцы»; «Автополоса» та «Автошкола» тощо. Тему підтримки здоров’я «Истинный Хозяин» не висвітлює, тому що існує інше дочірнє видання «Ильичевца», яке на цьому спеціалізується – «Истинное Здоровье».
Обидві газети прагнуть надати поради тим, хто хоче зробити життя комфортним і шукає ідеї для втілення цього. Читачі газет незмінно є їх співавторами. Їхня позиція, пропозиції, точки зору на всі теми грають основну роль у формуванні тематики видань.

Література:
1. Акопов А. И. Некоторые вопросы журналистики: история, теория и проблемы / А. И. Акопов – Ростов н/Д: Гефест, 2002. – 370 с.
2. Гуревич С. М. Газета вчера, сегодня, завтра: Учебное пособие для вузов / С. М. Гуревич – М.: Аспект Пресс, 2004. – Режим доступу :
http://evartist.narod.ru/text10/03.htm
3. Прохоров Е.П. Введение в теорию журналистики: Учебное пособие / Е. П. Прохоров – М., РИП-холдинг, 2000. – 308 с.
4. Черниговская Ю. М. Пресса: по следам успеха / Ю. М. Черниговская – М.: Мобильное издание под патронатом Института развития прессы, 2002. – Режим доступу :
http://www.library.cjes.ru/online/?a=con&b_id=500
5. Чуков П. И. Специализированные газеты как тип издания / П. И. Чуков – Ростов н/Д, 2004. – 178 с.

Резюме
Актуальность темы определяется тем, что сектор специализированной газетной прессы в современной Украине быстро растет и развивается. Феномен функционирования в средствах массовой информации особого типологического отряда специализированных газет требует углубленных исследований. В работе сформулированы принципы построения специализированных газет, их особенности и проблемы. Результатом стало освещение относительно неизученной информации о мариупольских специализированных изданиях – приложений к газетам, имеющих сходную тематическую направленность.
 
Форум » Интернет-конференция "Актуальные проблемы славистики 2012" » Секция 5. Массовые коммуникации: лингвокультурологический аспект » «ИСТИННЫЙ ХОЗЯИН» ТА «ДОМ СОВЕТОВ»: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ... (Жукова Катерина Олександрівна)
Страница 1 из 11
Поиск:

Cегодня на сайте были:
Copyright Кафедра русской филологии и перевода © 2009-2017Хостинг от uCoz